Samen de wereld mooier maken

Doe eens Wad tocht

Maandag 08 april, 2024 - (VOL 0 personen)

Laag Water om 17.19 uur
Vertrek  4-5 uur voor Laag Water, aankomst 4-5 uur na Laag Water (afhankelijk van windkracht en -richting)
Tocht met ondergaande zon en nieuwe maan!

Scroll naar onderaan de pagina om te reserveren.

Vrijdag 19 april, 2024 - (7 personen)

Laag Water om 14.28 uur

Scroll naar onderaan de pagina om te reserveren.

Zaterdag 20 april, 2024 - (6 personen)

Laag Water om 15.24 uur

Scroll naar onderaan de pagina om te reserveren.

Zin om met de handen uit de mouwen samen iets te doen aan de plastic soep? Vaar dan mee met een Doe Eens Wad-tocht naar Het Rif. Dat is een prachtige zandplaat, middenin de Waddenzee, tussen Ameland en Schiermonnikoog. Door de stroming van de zee komt hier veel afval terecht: van stofzuigerslangen en visnetten, tot schoenen en zelfs brokstukken van een vliegtuig. Wat de mens heeft gedumpt, legt de zee daar neer. Bij Lauwersoog gaan we met de Raaf, een echte vissermanschouw, door de sluis. Vanaf daar zeilen we met de stroom mee naar deze unieke plek, laten ons droog vallen, verkennen de plaat en nemen zo veel mogelijk mee van wat de zee voor onze voeten heeft gelegd. We sjouwen ons af en toe de pleuris, maar tegelijk voelt het als een enorme eer om te mogen doen. Want je ziet dat je daadwerkelijk iets kunt doen om de aarde mooier te maken. Zo doe je Wad!

Praktische info

Vertrek- en aankomsthaven: Lauwersoog, soms is het mogelijk om op de terugweg op Schiermonnikoog af te stappen, zie hiervoor de agenda. Bij zelfstandig aangemelde groepen kan dit altijd, zij kunnen ook vanaf Schiermonnikoog vertrekken. De tocht gaat door v.a. 4 deelnemers. Er is plaats voor max. 8 aanmeldingen. Je kunt dus deze tocht dus ook met een eigen groepje boeken. Prijs v.a. € 105,– p.p. en v.a.€ 795,– als je met een eigen groep komt.
Wij zorgen voor koffie, thee en vers drinkwater, we vragen je om zelf eten mee te nemen. Als je als groep boekt, kunnen wij (tegen meerprijs) zorgen voor een ruime voorraad lekker eten en drinken aan boord.
N.B. Met jouw bijdrage steun je het werk van Doe eens Wad. Want deze gebruik ik om anderen te verleiden ook hun kwaliteiten in te zetten voor een structurele aanpak van de plastic soep in het Werelderfgoed Waddenzee, bijvoorbeeld beheerders en bestuurders. Zo maken we samen de wereld mooier 🙂

De tochten plan ik naar aanleiding van de tijden van Laag Water Lauwersoog. Vertrek is 4-5 uur voor laag water en aankomst 4-5 uur na laag water, afhankelijk van windkracht en -richting. Drie dagen voor vertrek ontvangt je, naar aanleiding van het weerbericht, de laatste informatie over de tocht, zodat je al een beetje een idee hebt wat je te wachten staat.

Heb je zelf een groepje waarmee je deze tocht wilt doen? Neem dan contact op, in overleg kiezen we een geschikte datum.

Reserveren

Prijs: € 105

Ondervind je problemen bij het reserveren, stuur dan de gevraagde gegevens naar info@doeeenswad.nl of bel mij: 06-14315932

Reviews

Heerlijk avontuur

Door Diana Romashuk

“Nienke Dijkstra, een schipper die je koffie aanbiedt, terwijl de golven om je oren slaan :)”

Anders kijken

Door Anne Marie Hoogland

“Nienke, je hebt me echt anders laten kijken. “Plasticjutten” is een nieuw werkwoord. Zo’n 36 uur ben ik op het wad en op Schier geweest: er is veel wind, nog meer regen, een beetje zon, de volle maan en veel stroming: en een wake up call van -Doe eens Wad! Dank!”

Mooie herinnering

Door Ritzo ten Cate

“Een ervaring die ik over 10 jaar nog terug kan kijken zonder foto’s!”

Wat een cadeautje!

Door Annemarie Rhesink

“Schipper Nienke straalt rust en vertrouwen uit. Op een coachende manier brengt ze de passagiers de kunst van het zeilen bij en menigeen is meteen “verkocht”. Wat een cadeautje om zo’n dagje Doe eens Wad mee te maken!”

Bijdragen aan iets wat groter is dan jezelf

Door Rebekka Siliakus

“Vorig jaar heb ik mijn twee zonen van toen 16 en 18 jaar meegenomen met een tocht. Het was bijzonder om samen dit avontuur aan te gaan en hen te laten ervaren dat je aan iets kunt bijdragen wat groter is dan jezelf. De hedendaagse wereldproblematiek is onze erfenis aan hen. Zij hebben de toekomst en hopelijk ook de kracht om deze wereld te verbeteren. Het Doe-eens-Wad-programma maakt heel tastbaar wat er gebeurt als je de handen uit de mouwen steekt. Het laat zien dat ook jij de wereld een stukje mooier en beter kan maken.
    De ervaring waar ik op hoopte bij mijn zonen, werd die dag dubbel en dwars bevestigd. Deze ervaring wilde ik met nog meer mensen delen! Daarom ben ik dit jaar met mijn oude studiegroep opnieuw gegaan. Opnieuw was het een memorabele dag op het schitterende Wad. Het was een heerlijk actieve dag, zowel op de boot als op de zandplaat. We hebben genoten van de schitterende natuur, de wind door onze haren en de zilte zeelucht. Wat waren we na afloop voldaan: van de schoonheid van het Wad, het besef van onze eigen invloed op de natuur én het samen delen van dit heerlijke gevoel.”

Avontuur met windkracht 7

Door Ahobel Nuytinck

Dank je Nienke, voor het indrukwekkend avontuur en de mooie beelden die je ons nastuurde.
    Iedereen was moe en voldaan. Ik heb velen zien stralen, stromend van het zoute sop. Wat een geweldige en afwisselende ervaring om dit samen te doen.
    Wij hebben ons steentje met liefde bijgedragen.
    Iedereen was onder de indruk van jullie beider gastvrije kwaliteiten.